Ny dikt av Patricia

Mamma, vad håller du på med?

Det gör ont att inse

att jag för var dag som går

drömmer om en lycka som aldrig kommer

drömmer att du aldrig mer ljuger och att allting ska bli bra men mitt i villervallan så finner jag minnen och nya ting som skär mitt inre och dess hjärta Ständigt påmind av någonting du gjort men aldrig talat sanning om

 

Vad ska man tro när man aldrig kan lita på dig?

 

Det gör ont att inse att du aldrig kommer att förändra dig att du aldrig kommer att inse vad som håller på att ske vad det är du håller på att tappa vad du håller på att göra med oss dina egna barn

 

Från att framstå som en kvinna med sina fötter på jorden har du nu hamnat i en kategori där ord och meningar är oförklarliga och dina handlingar avskyvärda Antigen hatar du oss av hela ditt hjärta eller så har du problem med ditt liv.

 

Men det gör ont att inse att du inte är rädd att mista lögnen om ditt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0