/// Missa inte /// Ny dikt från Maria Parkskolan

jag

en dag

sprang som vinden, sprang från skolan

men på vägen såg jag ondska, såg jag

slag mot kropp och huvud, såg jag pojken ligga där.

vad skulle jag göra? springa? hjälpa?

 

sprang och hjälpte pojken med den gröna tröjan,

de utslagna tänderna.

 

misshandlarna kunde dra åt skogen, inte en enda

av dem var mogen.

 

hemåt gick jag nu, vid slutet av dagen, inget spring

inget skratt, bara tankar som flyger tafatt.



 

/ av Andreas L på Maria Parkskolan


Kommentarer
Postat av: Jenniiii

Grymt bra!!!!!!! Jag är impad!

2007-05-27 @ 11:24:20
Postat av: Andreas

:o)

2007-06-02 @ 09:59:06
Postat av: Andreas

:o)

2007-06-02 @ 09:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0