Brutalt Bra Dikt av Frida

Längtan och saknaden efter dig finns hela tiden
jag väntar bara på att få röra dig igen
ligga bredvid dig
viska i ditt öra att jag älskar dig
utan dig så viker jag mig av vinden likt trädet står emot orkanen,   först
står den emot som inget har hänt men till slut så bryts stammen
jag krossas av mina drömmar
vacker som du är på ditt egna sätt så ser jag ljuset väckas i min själ men
utan dig så undviker mardrömmarna mig inte
jag ligger vaken och ser solen stiga upp fast mörkret tar mig som en skugga
jag undrar varför jag sitter här i hörnet när jag ser mig själv stiga upp
mot himlen
jagandes efter din lysande själ
jag förälskade mig i dig men kärleken tog all must ur mig ju mer jag älskar
dig
men om jag  försöker hata dig så tappar jag andan
mina tårar räcker inte till längre
jag försöker sluta min ögon men bilden av dig hamnar på min näthinna
alla låtar på radion verkar tilltala mig om dig
regnet som forsar ner , som att hela himlen gråter för dig
jag andas din luft , men älskling jag orkar inte mer
jag orkar inte sitta vid din grav och se dig le emot mig utan att jag kan le
tillbaka                          jag kan inte se bilderna av dig och mig
tillsammans och veta att allt är bara mitt förflutna
jag klarar inte av att erkänna att våra drömmar bara var påhitt
att allt vi såg framför oss var uppfunnet av två idioter som inte kunde se
verkligheten
att allt var dömt att vi skulle misslyckas
vi lurade varandra med att , allt som räckte var våran kärlek mot världen
men det var sanningen som dödade dig
det var jag som tog ditt liv ifrån dig

av Frida

Kommentarer
Postat av: Lisa

Faaan den va bra... grna ju fan nästan!!
skulle oxå vilja skriva sånna dikter!!
mvh
lisa

2007-08-18 @ 23:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0