Ny dikt av Patricia Frick

Lilla Flicka är glömd
Lilla Flicka sitter
med ansiktet gömt
hon är ledsen över världen
som henne har glömt.
Så stark och så svag
allt på samma gång
hon har tappat bort vägen
hör inte livets sång.
Tårar kommer inte
torkat har dom alla
hon varken ser eller hör
för Döden henne kalla.
Lilla Flicka har ärr
som hon har gömt
hon sitter i mörkret,
världen har hon glömt.


Lilla Flicka
Tomma ögon
på den lilla flickan
som aldrig gråter.
Tomma ögon
på den lilla flickan
som aldrig ser.

Lilla flicka
vill du inte se på mig?
Jag kan få dig le igen...
Titta på mig.
Jag kan jonglera!
Lilla flicka
vill du inte se på mig?

Lilla flicka... vad är det?
Är det tårar?

Lilla flicka
varför gråter du
tårar av blod?
Lilla Flickas tysta tårar
Lilla Flicka tittar i spegeln.
Ett barn fött ur kaos
med håret i tovor.
Tysta tårar som rinner
över förlorad barndom
och förbannad framtid.
Vad ska du göra Lilla Flicka?
Gråt du bara?
Det finns ingen här som ser din sorg.


******************

Av:patricia frick

Kommentarer
Postat av: jessica

så bra, och så sorgligt. du skriver jättebra!!!

2007-04-20 @ 09:25:03
Postat av: Hanna...

Jättefint :') du skriver jättebra. En dag är det en rubrik på din bok! Kram

2007-06-22 @ 16:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0