Nya dikter

Ge mig ett tecken,
bara ett,
Så är det jag och du,
och vi blir ett.


*


Kärlek är så mycket mer än vad vi kan se,
Kärlek är som någon sorts magi,
Trots mycket tragedi

*


Kärlek är röd,
Kärlek är vit,
Kärlek är svart,
Kärlek är som en skatt,
En skatt som aldrig blommar ut,
Kärlek kan aldrig tvingas in i någon bur.


*


Alla dessa tomma ord,
Allt känns som ett enda stort mord,
Ett mord av mitt hjärta,
Klarar inte av mer smärta,
Allt som du sa,
Inget du gav,
Klarar inte av mer kärlek,
För där är ingen ärlig.


*


Varifrån får man sitt mod,
Sitt mod att våga säga,
Klara av att greja,
Hela denna kärleksaffär,
Hur ska jag säga,
När du har så många att välja,
Du är populär,
Varför blev jag kär,
Du vet säkert inte ens vem jag är.



*


Du är som himlen,
Som vattnet som rinner,
Jag finner dig vart jag än går,
Och jag får din närhet,
Ibland tänker jag,
Detta måste väl ändå vara kärlek.



*


Som molnen passerar på himlen,
Så passerar våra liv.
Som vattnet forsar i bäcken,
Så lever vi.



*


Som stjärnorna på himlen lyser du upp min dag,
Som stammen i trädet håller du mig uppe var dag,
Som strömmen i vågorna ger du mig kraft,
Som livet passerar träder snart ett nytt sekel fram.




------------------------------------------
av Isabelle, Elinebergskolan


Kommentarer
Postat av: Conny

Så här ska dikter vara - bra skrivna och fyllda av känslor. Bra!

2007-04-03 @ 11:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0